۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴

بازرس کل گیلان به مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان ورود کرد

بازرس کل گیلان به مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان ورود کرد

رشت- بازرس کل گیلان به مشکلات حوزه بهداشت و درمان این استان ورود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی ظهر یکشنبه در نخستین جلسه کمیته تدابیر نظارتی دارو و درمان استان گیلان با اشاره به وظیفه سازمان بازرسی در راستای اصل ۱۷۴ قانون اساسی اظهار کرد: بحث دارو یک مطالبه عمومی است و مدیران باید به تکالیف خود عمل کنند.

بازرس کل استان افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند که فرد بیمار فقط باید رنج بیماری را داشته باشد اما اکنون بیمار و خانواده آن با بیمه، تهیه دارو، تهیه ملزومات پزشکی و مواردی از اینچنین درگیر هستند.

وی ادامه داد: تحریم درد است اما بی تدبیری مدیران از آن بدتر است چگونه دارو در خارج از داروخانه پیدا می‌شود ولی در داروخانه‌ها نیست؟ چگونه فردی می‌رود چند صد میلیارد دارو وارد می‌کند که در حال اتمام تاریخ انقضا هستند و آن را توزیع می‌کند؟

بازرس کل استان تاکید کرد که مدیران سرمایه‌های نظام هستند و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنها هزینه کرده است و نگاه بازرسی همیشه حمایتی بوده اما قانون از مدیران خسته حمایت نخواهد کرد، مدیر باید پاسخگو باشد، مدیری که خسته و کم توان است برود استراحت کند تا یک نیروی پرتوان کارها را اداره کند.

آقایی با اشاره به اینکه آن چیز که اکنون مردم را نگران کرده توزیع ناعادلانه و نحوه نگهداری دارو است، ما اجازه نخواهیم داد با جان و مال مردم بازی شود.

وی افزود با تشکیل این کارگروه می‌خواهیم با سرکشی‌های منظم و به موقع به موضوع دارو و درمان ورود کرده و مشکلی از مشکلات مردم را کاهش دهیم اگر در این مسیر با سو جریان یا تخلفی رو به رو شویم اصلاً مسامحه نخواهیم کرد، بازرسی و دستگاه قضا به جد برخورد خواهد کرد.

در این جلسه نمایندگان دادستان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان‌های اطلاعاتی، بیمه‌ها و انجمن‌های دارویی و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز حضور داشتند و در ابتدای این جلسه هر یک از حاضرین مشکلات و پیشنهادات خود را در موضوع مورد بحث مطرح کردند و مقرر شد جلسات این کارگروه به صورت مداوم در هرماه برگزار شود.

کد خبر 6270241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha